Mittinattenkladdkaka

 

Sugen på något söt... Några minuter senare en kladdig jävla kladdkaka! (Blir även kalasbra i micron)
Du behöver:
99 g Smör
2 12 dl strösocker
2 st ägg
1 12 dl vetemjöl
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Rör ner socker och ägg o blanda. Rör ner övriga ingredienser. Blanda väl. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 18-19 min. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Fast de glömde jag. Servera med vispad grädde. Fast jag hade ingen.  MUMS :)

(I micro: Smält smöret ¨på full effekt 1½-2 min. Blanda ihop smeten som ovan och häll i en vid glasform. Grädda kakan på full effekt i 6-8 min)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen